אחסון אתרים זול

מאת admin | נושאים אחסון אתרים בישראל, אחסון אתרים, אחסון אתרים זול | בתאריך 25-10-2009

מכירים את המשפט "זול עולה ביוקר"?
כשמדברים על אחסון אתרים, אין משפט הראוי ממנו לתאר עד כמה הדבר נכון.
לא פעם ולא פעמיים אנחנו סורקים, בודקים ומשווים מוצרים ושירותים בתקווה למצוא את המציאה הגדולה מכולן. העניין הוא שברוב הפעמים נבחר להתעלם מהעובדה שיש סיכוי שהמוצר פגום, שהשירות נחות, ושאולי לא יהיה עם מי לדבר כשנתלונן ובצדק.

לצערנו, אצלנו באינטרויז'ן אחסון אתרים מקבוצת אינטרספייס, אנו נתקלים באחוז גדול של מאוכזבי חברות אחסון אתרים הטוענות לכתר ה"זולות והמקצועיות ביותר". במצטבר, אנו נאלצים לשמוע על אכזבות שכאלו כמה שעות ענוגות בכל חודש.

אין אנו רוצים להגיד שכל אחסון אתרים זול הוא איננו מקצועי, ואין כוונתנו להצביע על כאלו ואחרים. אנחנו כן רוצים לתת יד לבעלי עסקים ולכאלה שהאתר שלהם חשוב להם, ולהסביר כיצד להימנע ולזהות חברות אחסון אתרים שסופן להתגלות כגרועות:

1) אחסון אתרים בישראל, במחירים השווים לחו"ל – בניגוד לחשיבה הגלובלית ברשת האינטרנט בה אין גבולות גיאוגרפיים, ישנם שירותים בישראל שלעולם אינם יכולים להיות דומים במחירם לחו"ל. אחסון אתרים הוא גם כן כזה. הסיבה לשוני במחיר נעוץ בעובדה היחידה כי השוק האמריקאי למשל, גדול בעשרות אלפי מונים משוק האחסון בישראל. התחזוקה של ציוד התקשורת, שרתים, מומחי רשת, מערכות הגנה ומיזוג – עולים המון כסף.

חברות אחסון אתרים זול אשר מציעות חבילות הדומות במחירן לשוק האמריקאי עשו את אחד משני הדברים:
א) הן בחרו במודל כלכלי שלא יחזיק לאורך זמן. מודל שמוכיח את עצמו שוב ושוב כבעייתי (העובדה היא שחברות אחסון אתרים זול/ בחינם קמות ונופלות כל מספר שבועות בישראל).
ב) הלכה למעשה מעניקות שירותי תיווך לחבילות אחסון בחו"ל. ההבדלים בין שירותי האחסון בארץ או מחוץ לארץ גדולות: אחסון אתרים בארץ או בחו"ל

2) שטח אחסון ונפח תעבורה ללא הגבלה – אין דבר כזה. אפילו חברות ענק כמו גוגל המעניקות שירותים המצריכים שטח אחסון (כמו Gmail) מצהירות בפירוש על ההגבלה. חברות אחסון אתרים המציעות שטח אחסון ללא הגבלה רושמות בקטן בהסכם השימוש שלהן סעיף שבו הן שומרות לעצמן את הזכות לדחות כל לקוח בטענה של "שימוש יתר במשאבי השרת". מה זה "שימוש יתר במשאבי השרת"? משתנה מחברה לחברה.

3) אחסון אתרים דחוס – אין מילים אחרות לתאר את המצב. בכדי לנסות להרוויח בכל זאת, חברות אחסון אתרים בזול בוחרות לדחוס בשרת שיתופי אחד כמה שיותר אתרים. טכנית, אין כל בעיה כשהשרת נוסע על ניוטרל, זאת אומרת שאין שום לחץ. בפועל, ישנן שעות במהלך היום שהן כן עמוסות מגולשים. בשעות הללו אתרים שיושבים על שרת שיתופי דחוס עולים בצורה איטית להחריד.

דבר נוסף – כשהשרת צריך כביכול לנסוע על הילוך חמישי, במצב בו לדוגמה האתר שלך מתפרסם באיזה מגזין אינטרנטי פופולרי, על שרת אחסון אתרים זול ודחוס – הגולשים לא יגיעו לאתרך. הם יגיעו לדף שגיאה של השרת – כי הוא נפל.

אנחנו באינטרויז'ן מקפידים על איכות שירות גבוהה ועל כן בין היתר שרתי החברה עובדים בעומס מינימלי של 10% CPU בממוצע, לעומת מעל 50% CPU אצל חלק ניכר מהמתחרים. עובדה זו מאפשרת לאתרים ואפליקציות לרוץ מהר וחלק יותר גם ברגעי עומס.

שלא כמו רוב המתחרים, אנו גם דואגים לאחסן על שרתינו עד חצי מכמות האתרים האפשרית בלבד, מה שנותן לאתרים עמידות גבוהה בפני מתפרצות של עומסים בלתי צפויים, שאצל המתחרים גורמים לעיתים קרובות לנפילות או לביצועים יירודים.

4) תמיכה ושירות מקצועיים – חברות אחסון אתרים בזול חייבות לחסוך בכדי להרוויח באמת, ועל כן לעיתים קרובות בעלי החברה הם אלו המוכרים, הם אלו שנותנים שירותי תמיכה, הם אלו העוסקים בניהול החשבונות, ובקיצור, הם אלו שעושים הכל.

בנושאים הללו קבוצת אינטרספייס מאורגנת ביעילות. ישנו מוקד מכירות, מוקד תמיכה, מוקד ניהול חשבונות, ועוד, כבתוך כל מוקד  ומחלקה ישנם מומחים ספציפיים לכל עניין, למשל מומחה שמות דומיין או מומחה שרתים המבוססים על מערכת חלונות.

זמן ההמתנה הממוצע למענה תמיכה ראשונית באינטרויז'ן עומד על דקה וחצי בלבד – בנוסף, המענה של קו ראשון הם אנשי מקצוע עם יכולת לפתור את מירב הבעיות. במידה ויש צורך בתמיכה של מומחים קו שני: מומחי אבטחת מידע, מומחי מערכות, ומומחי תוכנה, זמן ההמתנה יהיה 40 דקות בממוצע.

לסיכום, כדאי לזכור שאין להסתכל בקנקן, במיוחד אם האתר שלך חשוב לך. באחסון אתרים צריך תמיד לברר על החברה והחבילה האטרקטיבית מכולן, ולאו דווקא על הזולה מכולן.

הנה מערכון משעשע שהזכיר לי קצת את הנושא:

ניתן להגיב כאן