שלושה צעדים מידיים לשיפור מהירות האתר

מאת admin | נושאים אחסון אתרים | בתאריך 23-09-2009

בעידן בו המילה "ואוו" הופכת למשפט "ואוו, זה מהיר", בעלי אתר מסחרי חייבים להשקיע בשיפור מהירות העלאת האתר שלהם, היום יותר מאי פעם.
באופן טבעי, גולש אשר מגיע לאתר שעולה לאט יוצא ממנו כהרף עין. לעומת זאת, כשהאתר הוא אתר מהיר חווית המשתמש הופכת לטובה, ידידותית ויעילה יותר. הגולש מצידו חש בהנאה ורצון לשהות באתר, האתר מצידו מרוויח לקוח פוטנציאלי.

על פי חברת הסטטיסטיקות ברשת האינטרנט comScore, מאז שנת 2000 זמן השהייה של הגולשים הולך ומתקצר. כל אתר באשר הוא, מסחרי כאינפורמטיבי, חייב לאפשר למבקר בו בו למצוא את מה שהוא צריך, לבקש מוצר/ שירות או מידע נוסף, ולתת לו להמשיך הלאה בחיים העמוסים שלו. אם תרצה או לא, כמות הזמן אשר אותו מבקר ישהה באתר שלך היא מוגבלת מאוד.

הצעדים הבאים לשיפור מהירות האתר שתיקח לא יהפכו את האתר שלך למנצח, אך הם בהחלט יעזרו לך לעשות אותו כזה.

  1. עבור לחברת אחסון אתרים מקצועית, כזו שמחוברת ישירות לעורק הראשי של האינטרנט הישראלי, כזו שיש לה ותק ונסיון רב, כזו שיש לה שרתים חדישים וחזקים שהעומס בהם נמוך, כזו שיש לה חוות שרתים עצמאית משלה כך שהיא יכולה לטפל פיזית בשרתים – כזו שדואגת שהאתר שלך לא יפול ולא משנה מה.
    חברות אחסון אתרים קטנות המנוהלות על ידי 1-5 אנשים קמות ונופלות חדשות לבקרים. קבל המלצה ממכרים ואל תפחד לשלם עוד כמה דולרים אם צריך. על אחסון אתרים מקצועי לא מתפשרים.
  2. אם יש לך באתר אובייקטים מסוג פלאש, תנסה להיפטר מהם. נכון, אובייקטים פלאש הם יפים יותר מסתם תמונות והם גם מושכים את העין יותר מתמונות. אבל (וזה אבל גדול), אם יש כמה אובייקטים כאלו שניתן להיפטר מהם, עשה זאת. מכל האובייקטים הקיימים בדף אינטרנט, אובייקטים של פלאש הם ברוב המקרים הכבדים ביותר מבחינת משקל. בנוסף, אולי תרוויח פעמיים. מומחים רבים טוענים כי ריבוי אובייקטים מסוג פלאש נתפשים כמציקים וכמטרידים.
  3. כל אתר זקוק לתמונות, אחרת האתר נראה יבש. מנגד, בכדי למקסם את מהירות האתר כדאי ש:
    א. תאחד תמונות צמודות המחולקות למספר חלקים קטנים. כך יהיו פחות בקשות מהשרת להעלאת תמונות.
    ב. הורד את התמונות שלא באמת נחוצות. תאתר אותם.
    ג. הקריטי ביותר בנושא התמונות: תכווץ את גודלן. תוכל לעשות זאת כמעט באמצעות כל תוכנת עריכת תמונות

speed-hosting

ניתן להגיב כאן